کد مطلب: 107014
«غدير» بُعد معرفتي و «عاشورا» بُعد عملي وظايف منتظر را نشان مي‌دهد
تاریخ انتشار : 1393/07/21
نمایش : 1873
قائم مقام بنياد مهدويت کشور با اشاره به اينکه اينکه عاشورا، غدير و ظهور سه پديده مهم تشيع است گفت:«غدير»؛ بُعد معرفتي و «عاشورا» بُعد عملي وظايف منتظر است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز ، حجت‌الاسلام محمدصابر جعفري، قائم مقام بنياد مهدويت کشور با اشاره به اينکه عاشورا، غدير و ظهور سه پديده مهم تشيع است، ارتباط اين سه پديده را اينگونه ارزيابي کرد و گفت: وعده خدا در ظهور اين است که دين مورد رضايت خداوند براي مردم محقق شود وقتي در قرآن دنبال اين کليد واژه مي‌گرديم در آيه‌اي مي‌بينيم که غدير در آن آمده است. دين مورد رضايت چه ديني است، ديني است که متولي و راهبر مومنان، ولي خدا باشد يعني همان چيزي که روز غدير اتفاق افتاد. رابطه ظهور و غدير آن است که ولايت و تحقق جامعه موعود، بدون رهبري و مديريت معصوم امکان ندارد لذا در دوران غيبت بر اساس توجه به اين مورد بايد به سمتي حرکت کنيم که فهم بهتر سخن معصوم محقق شود.

«غدير»؛ بُعد معرفتي و «عاشورا» بُعد عملي وظايف منتظر است

حجت‌الاسلام جعفري در ادامه سخنان خود درمورد واقعه عاشورا اظهار کرد: همگي مي‌دانيم در واقعه عاشورا جامعه نسبت به ولي زمان خويش کوتاهي و بخش اندکي از آن، امام حسين(ع) را همراهي کردند. ياران امام يا به شهادت رسيدند و يا به اسارت رفتند. اين اتفاق با ظهور گره مي‌خورد. جامعه بايد با ولي خدا تکليف خود را معلوم کند و عاشورا يک تابلو است که جامعه نگاه کند و وظايف خود را نسبت به ولي خدا شناخته و آن‌ها را حو احسن انجام دهد.  غدير بعد معرفتي وظايف منتظر را و عاشورا بعد عملي آن را روشن مي‌کند.

قائم مقام بنياد مهدويت کشور با توجه به جاهليت اولي و ثاني که در قرآن و روايات وجود دارد و گفته شده است که پيامبر براي جاهليت اول و حضرت مهدي(عج) براي نجات امت از جاهليت دوم مي‌آيند، توضيح داد: در جاهيليت اول؛ جامعه سر در گم است و نمي‌داند راه کجاست و چه بايد بکند؛ در جاهليت دوم هم همينطور است و جامعه سردرگم است در روايات وجود دارد که برخي مي‌گويند ما نيازي به اهل بيت نداريم يا برخي امام عصر را از دنيا رفته مي‌دانند. اگر جامعه مسير خود را با امام زمان‌اش هماهنگ نکند دچار مسيري غير از اهل بيت مي‌شود. جامعه کنوني دچار همان جاهليت است.

وي در ادامه توضيحات خود افزود: در جاهليت اولي بت سنگين پرستش مي‌شود در جاهليت ثاني نيز همان بت‌پرستي‌ها وجود دارد و انسان‌هاي داراي اطلاعات ِ مدعي ِ مدرن؛ اسير هوس‌ها و خودپرستي مي‌شوند و با وجود همه تکنولوژي دچار انواع نا آگاهي هستند. احساس استقلال مي‌کنند و اين نوع، از جاهليت اول سخت‌تر است. در جاهليت اول مردم ناآگاه اما لجوج بودند در جاهليت دوم مردم لجوج‌اند اما کاملا ناآگاهي‌هاي خود را استدلال مي‌کنند و برايشان توجيه مي‌تراشند. در عصر جاهليت مدرن جامعه‌ نه تنها دچار انحراف است بلکه آن انحراف را نهادينه کرده و مسير انحرافي خود را مستدل قرار داده و کار امام زمان(ع) مشکل‌تر شده است.

انتهاي پيام/خ ز/


 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg